Strategisk læsning med læseteknologi: otte strategier til ordblinde elever i grundskolen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktFormidling

Abstract

Oplæg på NTOAs nationale konference Alle kan læse - Ordblindhed i grundskolen.
Med afsæt i teori og praksiserfaringer har jeg udarbejdet og afprøvet otte strategier, der støtter ordblinde elever i at kunne læse strategisk og effektivt med læseteknologi.
Oplægget er en præsentation af de otte strategier, der tager afsæt i nyere dansk forskning og er udviklet gennem to kvalitative undersøgelser med ordblinde elever i 4. klasse. Jeg vil komme med bud på, hvordan der kan undervises i strategierne gennem en eksplicit og inkluderende tilgang. Strategierne er praksisnære og nemt anvendelige i undervisningen hjemme på skolerne. Oplægget henvender sig til lærere og læsevejledere.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato12 sep. 2019
StatusUdgivet - 12 sep. 2019
BegivenhedAlle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA) - UC Absalon, Vordingborg
Varighed: 12 sep. 201912 sep. 2019

Konference

KonferenceAlle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA)
LokationUC Absalon
ByVordingborg
Periode12/09/1912/09/19

Citationsformater