Abstract
Oplæg på NTOAs nationale konference Alle kan læse - Ordblindhed i grundskolen.
Med afsæt i teori og praksiserfaringer har jeg udarbejdet og afprøvet otte strategier, der støtter ordblinde elever i at kunne læse strategisk og effektivt med læseteknologi.
Oplægget er en præsentation af de otte strategier, der tager afsæt i nyere dansk forskning og er udviklet gennem to kvalitative undersøgelser med ordblinde elever i 4. klasse. Jeg vil komme med bud på, hvordan der kan undervises i strategierne gennem en eksplicit og inkluderende tilgang. Strategierne er praksisnære og nemt anvendelige i undervisningen hjemme på skolerne. Oplægget henvender sig til lærere og læsevejledere.
Med afsæt i teori og praksiserfaringer har jeg udarbejdet og afprøvet otte strategier, der støtter ordblinde elever i at kunne læse strategisk og effektivt med læseteknologi.
Oplægget er en præsentation af de otte strategier, der tager afsæt i nyere dansk forskning og er udviklet gennem to kvalitative undersøgelser med ordblinde elever i 4. klasse. Jeg vil komme med bud på, hvordan der kan undervises i strategierne gennem en eksplicit og inkluderende tilgang. Strategierne er praksisnære og nemt anvendelige i undervisningen hjemme på skolerne. Oplægget henvender sig til lærere og læsevejledere.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 12 sep. 2019 |
Status | Udgivet - 12 sep. 2019 |
Begivenhed | Alle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA) - UC Absalon, Vordingborg Varighed: 12 sep. 2019 → 12 sep. 2019 |
Konference
Konference | Alle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA) |
---|---|
Lokation | UC Absalon |
By | Vordingborg |
Periode | 12/09/19 → 12/09/19 |