Abstract
Undervisning er fællesskab. Lærerens støtte til og design af elevernes læringsfællesskab sker, fordi det producerer to vigtige elementer i undervisningen, som ligger udenfor lærerens direkte aktion og rækkevidde: Elevrespons og elevrefleksion. Vi har behov for at navngive nye processer i undervisningen og sprogliggøre læringens kerne: Feedback fra andre styrker kvaliteten af den lærendes fortsatte læreproces. Denne artikel begrunder, hvorfor elevers læringsfællesskaber er afgørende for vellykket undervisning, og udfolder, hvordan lærerens videns- og læringsforståelse omsættes i stukturer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Feedback og vurdering for læring |
Antal sider | 15 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2013 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-685-2 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- læring