Struktur og feedback i elevernes læringsfællesskaber

Helle Bjerresgaard

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Undervisning er fællesskab. Lærerens støtte til og design af elevernes læringsfællesskab sker, fordi det producerer to vigtige elementer i undervisningen, som ligger udenfor lærerens direkte aktion og rækkevidde: Elevrespons og elevrefleksion. Vi har behov for at navngive nye processer i undervisningen og sprogliggøre læringens kerne: Feedback fra andre styrker kvaliteten af den lærendes fortsatte læreproces. Denne artikel begrunder, hvorfor elevers læringsfællesskaber er afgørende for vellykket undervisning, og udfolder, hvordan lærerens videns- og læringsforståelse omsættes i stukturer.
OriginalsprogDansk
TitelFeedback og vurdering for læring
Antal sider15
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2013
ISBN (Trykt)978-87-7281-685-2
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • læring

Citationsformater