Studerende blogger

Lisbeth Vinberg Engel, Margit Schrøder, Camilla Weber Knudsen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Artiklen redegør for et uddannelsesforløb, hvor to studerende skriver blog i forbindelse med et udvekslingsophold som erstatning for øvrige opgaver. Blog viser sig at være en berigende metode til opnåelse af internationale, interkulturelle, digitale og sygeplejefaglige kompetencer. En studerende viser med eksempler, hvordan hun har arbejdet med at skrive blog fra Kenya, og det træder frem, at det giver stor mening at udtrykke sig gennem tekst og billeder, men også at det er vigtigt med konkrete krav til bloggen.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer5
    TidsskriftUddannelsesnyt
    Vol/bind26.årgang
    Udgave nummer5
    Sider (fra-til)20-23
    Antal sider4
    ISSN1602-0162
    StatusUdgivet - 15 dec. 2015

    Emneord

    • studerende

    Citationsformater