Studerendes e-læringsstrategier i pædagoguddannelsen

Bennyé D. Austring, Dorit Gaarskjær Thomsen, Thomas Bille

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Formålet med denne artikel er på et overordnet niveau at udbrede og
    kvalificere brugen af e-læring både med henblik på videndeling i de
    eksisterende læringsmiljøer og med henblik på at sikre et højt uddannelsesniveau,
    også i de geografiske udkantsområder, som NETPAED
    betjener. Artiklen er kommet i stand på baggrund af en evaluering af
    NETPAEDs uddannelseskoncept i foråret 2009. Gennem en læringsteoretisk
    model og en Grounded Theory analyse af kvalitative interviews med 14
    NETPAED-studerende præsenteres centrale aspekter af pædagogstuderendes
    læringsstrategier med henblik på forhold, der kan have betydning for
    læring, undervisnings- og uddannelsestilrettelæggelse internt i University
    College Sjælland og i tilsvarende e-læringsmiljøer.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLæring og Medier
    Udgave nummer4
    Sider (fra-til)1 - 19
    Antal sider19
    ISSN1903-248X
    StatusUdgivet - 20 sep. 2010

    Emneord

    • læring
    • pædagoguddannelsen

    Citationsformater