Studerendes e-læringsstrategier i pædagoguddannelsen

Bennyé D. Austring, Dorit Gaarskjær Thomsen, Thomas Bille

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Formålet med denne artikel er på et overordnet niveau at udbrede og
kvalificere brugen af e-læring både med henblik på videndeling i de
eksisterende læringsmiljøer og med henblik på at sikre et højt uddannelsesniveau,
også i de geografiske udkantsområder, som NETPAED
betjener. Artiklen er kommet i stand på baggrund af en evaluering af
NETPAEDs uddannelseskoncept i foråret 2009. Gennem en læringsteoretisk
model og en Grounded Theory analyse af kvalitative interviews med 14
NETPAED-studerende præsenteres centrale aspekter af pædagogstuderendes
læringsstrategier med henblik på forhold, der kan have betydning for
læring, undervisnings- og uddannelsestilrettelæggelse internt i University
College Sjælland og i tilsvarende e-læringsmiljøer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring og Medier
Udgave nummer4
Sider (fra-til)1 - 19
Antal sider19
ISSN1903-248X
StatusUdgivet - 20 sep. 2010

Emneord

  • læring
  • e-learning
  • pædagoguddannelsen

Citationsformater