Abstract
Formålet med denne artikel er på et overordnet niveau at udbrede og
kvalificere brugen af e-læring både med henblik på videndeling i de
eksisterende læringsmiljøer og med henblik på at sikre et højt uddannelsesniveau,
også i de geografiske udkantsområder, som NETPAED
betjener. Artiklen er kommet i stand på baggrund af en evaluering af
NETPAEDs uddannelseskoncept i foråret 2009. Gennem en læringsteoretisk
model og en Grounded Theory analyse af kvalitative interviews med 14
NETPAED-studerende præsenteres centrale aspekter af pædagogstuderendes
læringsstrategier med henblik på forhold, der kan have betydning for
læring, undervisnings- og uddannelsestilrettelæggelse internt i University
College Sjælland og i tilsvarende e-læringsmiljøer.
kvalificere brugen af e-læring både med henblik på videndeling i de
eksisterende læringsmiljøer og med henblik på at sikre et højt uddannelsesniveau,
også i de geografiske udkantsområder, som NETPAED
betjener. Artiklen er kommet i stand på baggrund af en evaluering af
NETPAEDs uddannelseskoncept i foråret 2009. Gennem en læringsteoretisk
model og en Grounded Theory analyse af kvalitative interviews med 14
NETPAED-studerende præsenteres centrale aspekter af pædagogstuderendes
læringsstrategier med henblik på forhold, der kan have betydning for
læring, undervisnings- og uddannelsestilrettelæggelse internt i University
College Sjælland og i tilsvarende e-læringsmiljøer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læring og Medier |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 1 - 19 |
Antal sider | 19 |
ISSN | 1903-248X |
Status | Udgivet - 20 sep. 2010 |
Emneord
- læring
- e-learning
- pædagoguddannelsen