Abstract
Med udgangspunkt i Annemaree Lloyds informationspraksis-begreb analyserer artiklen studerendes informationspraksis med fokus på brugen af tekstuelle, sociale og kropslige informationskilder. Analysen baserer sig på en interviewundersøgelse af 8 studerendes oplevelse af akademisk opgaveskrivning
og informationssøgning på to bacheloruddannelser.
Undersøgelsen belyser dels studerendes brug af de
tre forskellige informationskilder, og dels hvordan
denne brug synes at være påvirket af deres opfattelse
af den uddannelsesmæssige kontekst (alignment),
samt deres vurdering af den ́tilstrækkelige ́ indsats
(satisficing).
og informationssøgning på to bacheloruddannelser.
Undersøgelsen belyser dels studerendes brug af de
tre forskellige informationskilder, og dels hvordan
denne brug synes at være påvirket af deres opfattelse
af den uddannelsesmæssige kontekst (alignment),
samt deres vurdering af den ́tilstrækkelige ́ indsats
(satisficing).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Biblioteksforskning |
Vol/bind | 7 |
Udgave nummer | 2/3 |
Sider (fra-til) | 33-44 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 1604-7869 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- informationskompetence
- informationspraksis
- informationssøgning
- informationsvidenskab
- bacheloropgave
- bachelorstuderende
- bacheloruddannelse