Abstract
Denne artikel sætter fokus på tilrettelæggelse af klinisk undervisning og læring, hvor et nyere begreb - studie-units er opstået inden for de sidste par år. Studie-unit er en organisationsform, som sygeplejen helt sikkert vil se en del mere til de næste par år frem i tiden. Artiklen inddrager den tyske didaktiker og filosof Wolfgang Klafki i diskussionen om indføring af studie-units. Klafki er valgt, fordi han indgående forholder sig til social læring, og finder læring i fællesskab med ligestillede nødvendigt for at dannelsen i et fag skal kunne lykkes
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 15 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 52-56 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 2004 |
Emneord
- Klafki
- studie-unit
- sygeplejerskeuddannelse
- læring