Abstract
Artiklen beskriver en studietur til Skotland for at opnå ny viden om Storyline. Storylines pædagogiske ide med tematisk undervisningsforløb, hvor elevens
engagement og aktivitet er grundlag for læring, blev etableret i 1970’erne. Fordybelse som vejen til læring kom igennem 1990’erne i baggrunden, fordi nu gjaldt lærerens formidling af indhold, og ny viden dokumenteres igennem tests. Men Storyline er igen aktuel. Det bekræfter Director and Educational Consultant
Steve Bell, som fremhæver, at der skal fokus på såvel indhold som læringsproces.
Storyline praktiseres på Kinnaird Primary School, hvor hele skolens miljø er innovativt.
engagement og aktivitet er grundlag for læring, blev etableret i 1970’erne. Fordybelse som vejen til læring kom igennem 1990’erne i baggrunden, fordi nu gjaldt lærerens formidling af indhold, og ny viden dokumenteres igennem tests. Men Storyline er igen aktuel. Det bekræfter Director and Educational Consultant
Steve Bell, som fremhæver, at der skal fokus på såvel indhold som læringsproces.
Storyline praktiseres på Kinnaird Primary School, hvor hele skolens miljø er innovativt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 14-21 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 2009 |