Projekter pr. år
Abstract
Studerende med særlige udfordringer er vanskelige at identificere tidsnok til at kunne forebygge studiemæssige problematikker som ikke-beståede prøver og stress. På denne baggrund undersøgte vi, hvilke særlige udfordringer studerende på professionsbacheloruddannelser, der har dumpet en prøve, som de efterfølgende har bestået har, og hvilken betydning disse udfordringer har for de studerendes trivsel. Vores undersøgelse bestod af interview og desk-reseach. Vi udledte af interviewene to temaer (”Kulturchok”/”Det er min egen skyld”) og genfandt disse fund i eksisterende viden på området. Det står tilbage at afklare, hvilke studiestøttetilbud, der imødekommer disse særlige udfordringer – begrebet self-efficacy kan i denne sammenhæng være interessant at undersøge.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 25 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 5-8 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - dec. 2014 |
Emneord
- frafald
- frafald
- kvalitative interview
- professionsbachelor
- studerende
- trivsel
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Chanceulighed i uddannelse - en forundersøgelse
Braad, M. (Projektleder), Ibsen, M. E. (Projektleder), Nordbjerg, F. E. (Projektleder) & Miller, T. (Projektleder)
01/10/13 → 06/12/13
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation