Studietrivsel

Dorte Toftgaard Celinder, Anne Elisabeth Bloch

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    Abstract

    Projektet har til formål, at fremme de studerendes trivsel på studiet og herigennem fremme deres studieaktivitet og studiekompetencer.
    Motivationen udspringer af, at flere undervisere oplever:
    et studiemiljø, hvor flere studerende ikke trives. Det viser sig blandt andet ved, at nogle studerende føler et uhensigtsmæssigt stort pres i forhold til studiets krav, særligt ved fremlæggelser og eksaminer. De store årgange udfordrer underviserne, da vi har mindre kontakt til den enkelte studerende. Dette kan have den konsekvens, at vi ikke opdager de studerendes mistrivsel. Vi anslår at der i gennemsnit er to studerende pr. hold, der ikke trives og pga. stort fravær aldrig bliver en del af holdkulturen.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider16
    StatusUdgivet - 2017

    Emneord

    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Citationsformater