Abstract
Projektet har til formål, at fremme de studerendes trivsel på studiet og herigennem fremme deres studieaktivitet og studiekompetencer.
Motivationen udspringer af, at flere undervisere oplever:
et studiemiljø, hvor flere studerende ikke trives. Det viser sig blandt andet ved, at nogle studerende føler et uhensigtsmæssigt stort pres i forhold til studiets krav, særligt ved fremlæggelser og eksaminer. De store årgange udfordrer underviserne, da vi har mindre kontakt til den enkelte studerende. Dette kan have den konsekvens, at vi ikke opdager de studerendes mistrivsel. Vi anslår at der i gennemsnit er to studerende pr. hold, der ikke trives og pga. stort fravær aldrig bliver en del af holdkulturen.
Motivationen udspringer af, at flere undervisere oplever:
et studiemiljø, hvor flere studerende ikke trives. Det viser sig blandt andet ved, at nogle studerende føler et uhensigtsmæssigt stort pres i forhold til studiets krav, særligt ved fremlæggelser og eksaminer. De store årgange udfordrer underviserne, da vi har mindre kontakt til den enkelte studerende. Dette kan have den konsekvens, at vi ikke opdager de studerendes mistrivsel. Vi anslår at der i gennemsnit er to studerende pr. hold, der ikke trives og pga. stort fravær aldrig bliver en del af holdkulturen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 16 |
---|---|
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv