Projekter pr. år
Abstract
Subtraktion med flercifrede tal er en særlig udfordring for mange elever. Det viser
både resultater fra de afsluttende prøver i matematik og international forskning. I
denne artikel ser vi på indirekte addition som en regnestrategi, som har vist sig at
være en effektiv strategi, også for de udfordrede elever i matematikundervisningen.
både resultater fra de afsluttende prøver i matematik og international forskning. I
denne artikel ser vi på indirekte addition som en regnestrategi, som har vist sig at
være en effektiv strategi, også for de udfordrede elever i matematikundervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Matematik |
Vol/bind | 52 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 34-36 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0109-937X |
Status | Udgivet - jun. 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- matematik
- matematikvanskeligheder
- regnestrategier
- subtraktion
Projekter
- 1 Igangværende
-
Tal og regnestrategier: Fleksibilitet og adaptivitet
Jóelsdóttir, L. B. (Projektleder), Sunde, P. B. (Projektleder) & Andrews, P. R. (Projektdeltager)
01/02/23 → 30/06/26
Projekter: Projekt › Forskning
Fil