Abstract
I 2014 blev pædagoguddannelsen i Danmark reformeret med en ambition om at styrke uddannelsen. Reformen af uddannelsen skal understøtte målet om øget social mobilitet i befolkningen og styrke uddannelsen på fire områder, nemlig højere faglighed og kvalitet, handlekompetencer og bedre sammenhæng i praksis, øget specialisering med mere arbejdsmarkedsrelevans og styrkede tværprofessionelle kompetencer. De første to evalueringer af uddannelsen efter reformen, gennemført af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA), tyder på, at uddannelsen endnu ikke er i mål. Denne artikel belyser, om det at arbejde med video og e-portfolio kan være en hjælp til at nå intentionerne bag reformen. Sagt med andre ord, kan video og e-portfolio være et pædagogisk og didaktisk redskab i undervisningen, der kan være med til at skabe højere faglighed og bedre sammenhæng imellem teori og praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MOV:E |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 62-67 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 2246-8137 |
Status | Udgivet - 1 aug. 2018 |
Emneord
- Børn og unge
- Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
- Skoler, fag og institutioner
- Uddannelse, professioner og erhverv