Sundhedsfremme og bevægelse på pædagoguddannelsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I 2014 blev pædagoguddannelsen i Danmark reformeret med en ambition om at styrke uddannelsen. Reformen af uddannelsen skal understøtte målet om øget social mobilitet i befolkningen og styrke uddannelsen på fire områder, nemlig højere faglighed og kvalitet, handlekompetencer og bedre sammenhæng i praksis, øget specialisering med mere arbejdsmarkedsrelevans og styrkede tværprofessionelle kompetencer. De første to evalueringer af uddannelsen efter reformen, gennemført af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA), tyder på, at uddannelsen endnu ikke er i mål. Denne artikel belyser, om det at arbejde med video og e-portfolio kan være en hjælp til at nå intentionerne bag reformen. Sagt med andre ord, kan video og e-portfolio være et pædagogisk og didaktisk redskab i undervisningen, der kan være med til at skabe højere faglighed og bedre sammenhæng imellem teori og praksis.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMOV:E
Udgave nummer6
Sider (fra-til)62-67
Antal sider6
ISSN2246-8137
StatusUdgivet - 1 aug. 2018

Emneord

  • Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater