TY - BOOK
T1 - Sustainability in Creative Industries
T2 - Perspectives from the Field of Education in Design and Business
A2 - Østergaard, Thomas
A2 - Bang, Anne Louise
A2 - Clausen, Rune Thorbjørn Jason
PY - 2023/11/3
Y1 - 2023/11/3
N2 - Formålet med antologien er, at give indsigt i, hvordan der konkret arbejdes med at oversætte og omsætteFN’s Verdensmål til bæredygtig vækst, mode og livsstil igennem undervisningspraksis- og forløb samt forsknings-og innovationsprojekter. Bogen vil beskrive forskellige tilgange og metoder til at arbejde med og for FN’sVerdensmål og cirkulær økonomi, nye materialer, digitale muligheder og produktionsformer. Således vil bogenadressere problemstillinger, udfordringer og muligheder i forhold til hvordan studerende arbejder med bæredygtigudvikling og cirkulær økonomi; hvordan den kreative branche forholder sig til disse målsætninger samtden rolle den traditionelle eksisterende praksis spiller for omstillingen, på godt og ondt.Mulige emner for artikler til antologien inkluderer men er ikke begrænset til:• Hvordan Design praksis kan indtænke de sytten Verdensmål så tidligt i pforløbet som muligt.• På hvilken måde materiale, produktion og teknologi spiller en rolle for salg, forbrug og cirkularitet.• Hvordan videnskabelse/konceptudvikling/ideation kan bruges til bæredygtig udvikling.• Hvordan startups og mindre virksomheder kan integrere bæredygtighed i deres udvikling.• Potentialet og begrænsningerne ved digitalisering – Hvordan og med hvilke digitale teknologier, kaneksisterende praksis inden for design & business forbedres og nye bæredygtige forretningsmodellerudvikles og hvornår opstår og hvori består faldgruberne ved anvendelse af digital teknologi?• Betydning af at forstå og udvikle designerens roller og kompetencer i fremtidens produktion.
AB - Formålet med antologien er, at give indsigt i, hvordan der konkret arbejdes med at oversætte og omsætteFN’s Verdensmål til bæredygtig vækst, mode og livsstil igennem undervisningspraksis- og forløb samt forsknings-og innovationsprojekter. Bogen vil beskrive forskellige tilgange og metoder til at arbejde med og for FN’sVerdensmål og cirkulær økonomi, nye materialer, digitale muligheder og produktionsformer. Således vil bogenadressere problemstillinger, udfordringer og muligheder i forhold til hvordan studerende arbejder med bæredygtigudvikling og cirkulær økonomi; hvordan den kreative branche forholder sig til disse målsætninger samtden rolle den traditionelle eksisterende praksis spiller for omstillingen, på godt og ondt.Mulige emner for artikler til antologien inkluderer men er ikke begrænset til:• Hvordan Design praksis kan indtænke de sytten Verdensmål så tidligt i pforløbet som muligt.• På hvilken måde materiale, produktion og teknologi spiller en rolle for salg, forbrug og cirkularitet.• Hvordan videnskabelse/konceptudvikling/ideation kan bruges til bæredygtig udvikling.• Hvordan startups og mindre virksomheder kan integrere bæredygtighed i deres udvikling.• Potentialet og begrænsningerne ved digitalisering – Hvordan og med hvilke digitale teknologier, kaneksisterende praksis inden for design & business forbedres og nye bæredygtige forretningsmodellerudvikles og hvornår opstår og hvori består faldgruberne ved anvendelse af digital teknologi?• Betydning af at forstå og udvikle designerens roller og kompetencer i fremtidens produktion.
KW - aesthetics, design and media
KW - education, professions and jobs
KW - learning, educational science and teaching
KW - business community, trade and economy
M3 - Anthology
SN - 9788772165967
BT - Sustainability in Creative Industries
PB - Frydenlund Academic
CY - Frederiksberg
ER -