Sygeplejerskeprojektet UCL / UCC: 3. statusrapport 5. maj. 2014

Lise Kofoed Jeppesen, Merete Drachmann, Carsten Bendixen, Martha Mottelson, Carsten Juul Jensen

Publikation: AndetFormidlingpeer review

Abstract

Projektet har fulgt 28 sygeplejerskestuderende fra tre uddannelsessteder i UCL og UCC gennem deres studieforløb fra 2011 til 2014 i studiets klinikker. Projektet viser på baggrund af en analyse af de studerendes oplevelser fra klinikkerne, hvordan de studerende har været udfordret af 10 centrale temaer, som hver især giver et indtryk af, hvordan klinikkerne bidrager til at forme de studerendes læringsspor frem mod professionen. Den 3. statusrapport er opsamlende i forhold til projektforløbet og viser, hvordan de studerende oplever deres parathed til at træde ind i sygeplejerskeprofessionen.Rapporten indeholder blandt andet følgende afsnit:- ”Hvem bliver de anerkendt af, og hvilken anerkendelse betyder noget for dem?”- ”Orientering mod professionen”- ”Dygtighed og læremestre”- ”Professionsparat med ambivalens”- ”Ti temaer før og nu”- ”Offensive og defensive strategier”
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2014
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • læringsspor gennem uddannelsen til sygeplejerske
  • professionsuddannelser

Citationsformater