Projekter pr. år
Abstract
Sygeplejerskeuddannelsen ved University College Lillebælt har fra august 2007 til juni 2008 deltaget i projekt Udvikling af problembaserede læreprocesser i sygeplejefagets hygiejne. Formålet med projektet er at bringe sygeplejerskestuderende ind i en problembaseret læringssammenhæng, som kan forberede dem til at udføre kropsnær patientpleje på hospitalets sengestuer. Flere af de studerende oplever dette læringsrum som komplekst.
Projektet har vist at problembaseret læring i demonstrationsstuer gør de studerende velforberedte til at imødekomme patienters omsorgsmæssige
og praktiske behov set i relation til kropspleje. Fremover bør den problembaserede undervisningsmodel videreudvikles for at vægte følelsesmæssige forhold som en mere naturlig del af de kompetencer, de studerende bør udvikle i den relationelle patientpleje.
Projektet har vist at problembaseret læring i demonstrationsstuer gør de studerende velforberedte til at imødekomme patienters omsorgsmæssige
og praktiske behov set i relation til kropspleje. Fremover bør den problembaserede undervisningsmodel videreudvikles for at vægte følelsesmæssige forhold som en mere naturlig del af de kompetencer, de studerende bør udvikle i den relationelle patientpleje.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Udvikling på tværs : Sundhedsuddannelser |
Redaktører | Mikael Juul Therkelsen |
Antal sider | 4 |
Forlag | University College Lillebælt |
Publikationsdato | 2008 |
Sider | 9-12 |
Status | Udgivet - 2008 |
Emneord
- Kropspleje
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Udvikling af problembaserede læreprocesser i sygeplejefagets hygiejne
i Djónastovu, E. (Projektleder), Birkeland, M. (Projektdeltager), Odgaard, E. (Projektdeltager) & Rokkjær, K. M. (Projektdeltager)
01/08/07 → 30/06/08
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation