SYstematiseret KLassekammerathjælp: Styrket elevlæring gennem struktur og samarbejde

Louise Laursen Falkenberg, Ulla Christina Mortensen, Steffen Overgaard, Trine Lundgaard Poulsen, Sidsel Katrine Rasch, Maria Christina Secher Schmidt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

SYstematiseret KLassekammerathjælp (SYKL) er en didaktisk tilgang, der gennem den undersøgende matematik, fokuserer på at styrke elevernes læring og samarbejdsevner. I SYKL arbejdes der i makkerpar, hvor eleverne skiftes til at indtage rollerne som hjælper (kontroltårn) og den, der bliver hjulpet (pilot). Den didaktiske tilgang har allerede vist lovende resultater, og nu inviteres matematiklærere og vejledere til at deltage i et landsdækkende forskningsprojekt, der tilbyder gratis kompetenceudvikling og mulighed for at arbejde med SYKL i praksis.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMatematik
Vol/bind52
Udgave nummer5
Sider (fra-til)18-20
Antal sider3
ISSN0109-937X
StatusUdgivet - 2024

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Matematik
  • folkeskolen

Citationsformater