Projekter pr. år
Abstract
Denne rapport er udarbejdet på baggrund af forsknings- og udviklingsprojektet SYstematiseret KLassekammerathjælp i matematik (2019-2020), som er finansieret af folkeskoledonationen i A. P. Møller fonden.
SYstematiseret KLassekammerathjælp (SYKL) er en struktureret, samarbejdsorienteret måde at undervise og lære på. SYKL bygger på det engelske ‘peer learning’ og er i dansk sammenhæng udviklet af en gruppe forskere og undervisere på læreruddannelsen og efter-/videreuddannelsesafdelingen på Københavns Professionshøjskole.
I projektet har vi undersøgt, hvordan SYKL kan udvikles til en dansk skolekontekst, samt hvilke betydninger SYKL kan have for elevernes faglige udvikling og etablering af sociofaglige fællesskaber. Projektet består af kompetenceudvikling, interventioner og følgeforskning. Data er produceret gennem observationer samt interviews med lærere og elever.
SYstematiseret KLassekammerathjælp (SYKL) er en struktureret, samarbejdsorienteret måde at undervise og lære på. SYKL bygger på det engelske ‘peer learning’ og er i dansk sammenhæng udviklet af en gruppe forskere og undervisere på læreruddannelsen og efter-/videreuddannelsesafdelingen på Københavns Professionshøjskole.
I projektet har vi undersøgt, hvordan SYKL kan udvikles til en dansk skolekontekst, samt hvilke betydninger SYKL kan have for elevernes faglige udvikling og etablering af sociofaglige fællesskaber. Projektet består af kompetenceudvikling, interventioner og følgeforskning. Data er produceret gennem observationer samt interviews med lærere og elever.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Kbh. |
---|---|
Forlag | Københavns Professionshøjskole |
Antal sider | 24 |
Status | Udgivet - 18 dec. 2020 |
Emneord
- didaktik
- cooperative learning
- folkeskolen
- matematik
Projekter
- 1 Afsluttet
-
SYKL: Systematisk klassekammerathjælp i matematik
Spring, H. H. (Projektdeltager), Bie, C. (Projektleder), Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Rasmussen, K. (Projektdeltager), Skov, S. S. (Projektdeltager), Haxø, A. (Projektdeltager), Beck Tonnesen, P. (Projektdeltager), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager) & Koefoed-Melson, N. (Projektdeltager)
31/08/19 → 31/12/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation