Tænketeknologier: Når forandringer forgår - projekter forgår

Helle Bjerg, Dorthe Staunæs

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Med afsæt i 4:10 professionsløftprojektet præsenterer artiklen de to tænketeknologier 'Ledelseskompasset' og 'Læringslakmusprøven', som er under udvikling i samarbejde med skoleledelser på professionsløftskoler i 4:10 konsortiet. De to tænketeknologier bygger på henhv. Michael Fullan og Vivane Robinsons modeller, og artiklen diskutere, hvordan disse modeller kan omsættes og anvendes i praksis af skoleledelser.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftSkolen i morgen
    Udgave nummer8
    Sider (fra-til)4-7
    Antal sider3
    ISSN1397-7458
    StatusUdgivet - maj 2013

    Emneord

    • folkeskolen
    • skoleudvikling
    • Skoleledelse

    Citationsformater