Teachers' beliefs about learning difficulties

Bidragets oversatte titel: Læreres opfattelser af læringsvanskeligheder

Heidie Clemens, Lena Lindenskov

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterFormidling

Abstract

This study gives new knowledge on mathematic teachers’ beliefs about students in learning difficulties. Fifteen teachers’ written case descriptions of one of their own students formed the starting point for focus group interviews. During the interviews changes in teachers’ descriptions on what causes learning difficulties seemed to occur. Possible implementation in teacher education is consequently presented.
Bidragets oversatte titelLæreres opfattelser af læringsvanskeligheder
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato31 jul. 2016
StatusUdgivet - 31 jul. 2016
Begivenhed13th International Congress on Mathematical Education - Univesity of Hamburg, Hamburg, Tyskland
Varighed: 24 jul. 201631 jul. 2016
Konferencens nummer: 13
http://www.icme13.org/

Konference

Konference13th International Congress on Mathematical Education
Nummer13
LokationUnivesity of Hamburg
Land/OmrådeTyskland
ByHamburg
Periode24/07/1631/07/16
Internetadresse

Emneord

  • Børn og unge
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Læreres opfattelser af læringsvanskeligheder'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.
  • NORSMA 11

    Heidie Clemens (Oplægsholder)

    23 nov. 202324 nov. 2023

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

    Fil

Citationsformater