Undervisning i historisk erindringer i et interkulturelt perspektiv. Begreber og metoder til integration af erindringskultur i historieundervisning i læreruddannelse og grundskole.

Helle Bjerg (Redaktør), Katrine Vinther Scheibel, Claudia Lenz (Redaktør), Andreas Körber (Redaktør), Oliver Wrochem

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

    Abstract

    Bogen udspringer af projektet TeacMem og præsenterer forskellige didaktiske metoder til at arbejde med erindringer og erindringskultur i historieundervisningen med særligt fokus på erindringer om 2. verdenskrig og Holocaust
    Bidragets oversatte titelUndervisning i historisk erindringer i et interkulturelt perspektiv.: Begreber og metoder til integration af erindringskultur i historieundervisning i læreruddannelse og grundskole.
    OriginalsprogEngelsk
    Udgivelses stedBerlin
    ForlagMetropol Verlag
    ISBN (Trykt)978-3-86331-114-8
    StatusUdgivet - 2014
    BegivenhedTeaching Historical Memories in an Intercultural Perspective. -
    Varighed: 1 jan. 2014 → …
    NavnReihe Neuengammer. Kolloquien
    Nummer4

    Konference

    KonferenceTeaching Historical Memories in an Intercultural Perspective.
    Periode01/01/14 → …

    Emneord

    • lærere
    • historie
    • didaktik

    Citationsformater