Teaching Labs i læreruddannelsen i VIA: Landskab over praksissamarbejder mellem professionens praksis og læreruddannelsen

Anja Madsen Kvols (Redaktør), Lene Klement Lindblad (Redaktør), Martin Haldbo Hansen (Redaktør), Vivian Abreu Vaio (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

32 Downloads (Pure)

Abstract

Folkeskole og læreruddannelse skal rykke tættere sammen. Gennem de sidste love og bekendtgørelser for læreruddannelsen har praktikken været forstået som det sted, hvor teori og praksis kunne mødes og udfoldes i samspil. Med læreruddannelsesreformen fra 2013 blev der tilføjet et nyt element - ’praksissamarbejde’, også kaldet ’praksistilknytning’ eller ’det tredje læringsrum’ – et kontinuerligt samarbejde mellem læreruddannelse og skole.
Dette hæfte er en opfølgning på hæftet ”Teaching Labs. – Eksempler på praksissamarbejde Læreruddannelsen, VIA”, der blev udgivet i 2014 (se link). Hæftet præsenterede forskellige eksempler på praksissamarbejde i læreruddannelsen samt det teoretiske grundlag for ’Teaching Labs’.
OriginalsprogDansk
ForlagVIA University College
Antal sider27
StatusUdgivet - 15 mar. 2020

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Praksissamarbejde
  • Praksistilknytning
  • Professionsuddannelsesdidaktik
  • Teori-praksis

Citationsformater