TeachingLab og relationer i praksisrummet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

På baggrund af en kvalitativ interviewundersøgelse udfolder denne artikel de lærerstuderendes oplevelse af samspillet mellem teori og praksis og deres læringsudbytte i forbindelse med studie- og arbejdsformen TEACHINGLAB. Artiklen belyser, hvilke betydninger de studerende tillægger relationerne i praksisrummet og perspektiverer forskellige forståelser og betydninger af teori-praksisforholdet, som det reflekteres af de studerende.
OriginalsprogDansk
TitelMellemRum : - på opdagelse i brydningsfeltet mellem uddannelse og profession
Antal sider12
UdgivelsesstedVIA systime
ForlagSystime
Publikationsdato2010
Udgave1
Siders. 49-60
ISBN (Trykt)978-87-90833-58-9
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • praksisfællesskab
  • uddannelse
  • professionsdidaktik
  • praktik
  • didaktik
  • aktionslæring
  • læreprocesser

Citationsformater