Teamkoordinatoren version 2.0

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Mange skoler og forvaltninger er i disse år optagede af professionelle læringsfællesskaber som et svar på implementering og udmøntning af skolereformen. Det betyder, at teamsamarbejdet er under omstrukturering. I kølvandet på omstruktureringen bliver den gammelkendte teamkoordinatorfunktion og -rolle også gentænkt, redefineret og givet nye navne som fx tovholder eller impactcoach. Med begrebet teamkoordinatoren version 2.0 ser kapitlet på, hvad det er, teamkoordinatoren i denne nye udgave ser ud til at skulle bibringe organisationen, hvilke kompetencer det peger i retning af, hvilke muligheder, udfordringer og dilemmaer der kan vise sig, og hvilken ledelse teamkoordinatoren kan have brug for i den nye rolle.
    OriginalsprogDansk
    TitelTeam, læringsfællesskaber og ledelse i skolen
    RedaktørerFrode Boye Andersen
    Antal sider13
    Udgivelses stedAarhus
    ForlagKlim
    Publikationsdato2019
    Udgave1
    Sider177-189
    ISBN (Trykt)9788772042381
    StatusUdgivet - 2019

    Emneord

    • folkeskolen

    Citationsformater

    Lassen, S. (2019). Teamkoordinatoren version 2.0. I F. B. Andersen (red.), Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen (1 udg., s. 177-189). Klim.