Teamkoordinatoren version 2.0

Sanna Lassen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Mange skoler og forvaltninger er i disse år optagede af professionelle læringsfællesskaber som et svar på implementering og udmøntning af skolereformen. Det betyder, at teamsamarbejdet er under omstrukturering. I kølvandet på omstruktureringen bliver den gammelkendte teamkoordinatorfunktion og -rolle også gentænkt, redefineret og givet nye navne som fx tovholder eller impactcoach. Med begrebet teamkoordinatoren version 2.0 ser kapitlet på, hvad det er, teamkoordinatoren i denne nye udgave ser ud til at skulle bibringe organisationen, hvilke kompetencer det peger i retning af, hvilke muligheder, udfordringer og dilemmaer der kan vise sig, og hvilken ledelse teamkoordinatoren kan have brug for i den nye rolle.
OriginalsprogDansk
TitelTeam, læringsfællesskaber og ledelse i skolen
RedaktørerFrode Boye Andersen
Antal sider13
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKlim
Publikationsdato2019
Udgave1
Sider177-189
ISBN (Trykt)9788772042381
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • folkeskolen
  • ledelse
  • ressourceperson
  • samarbejde
  • teamkoordinator
  • teamsamarbejde

Citationsformater