Abstract
Mange skoler og forvaltninger er i disse år optagede af professionelle læringsfællesskaber som et svar på implementering og udmøntning af skolereformen. Det betyder, at teamsamarbejdet er under omstrukturering. I kølvandet på omstruktureringen bliver den gammelkendte teamkoordinatorfunktion og -rolle også gentænkt, redefineret og givet nye navne som fx tovholder eller impactcoach. Med begrebet teamkoordinatoren version 2.0 ser kapitlet på, hvad det er, teamkoordinatoren i denne nye udgave ser ud til at skulle bibringe organisationen, hvilke kompetencer det peger i retning af, hvilke muligheder, udfordringer og dilemmaer der kan vise sig, og hvilken ledelse teamkoordinatoren kan have brug for i den nye rolle.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen |
Redaktører | Frode Boye Andersen |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 2019 |
Udgave | 1 |
Sider | 177-189 |
ISBN (Trykt) | 9788772042381 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- folkeskolen
- ledelse
- ressourceperson
- samarbejde
- teamkoordinator
- teamsamarbejde