Abstract
I artiklen spørges til hvad ledelse og lærere er optagede af, når forvaltningsambitioner om professionelle læringsfællesskaber skal sættes i værk lokalt på skolen. Gennem en affektiv linse og særligt informeret af Deleuzes filosofi begrebssættes hvor engagementet synes højt, lavt eller fraværende hos ledelse og hos lærere, når sådan praksis skal styrkes. Samtidig demonstreres, at sådan måde at begrebssætte ledelse på, afkaster andre pointer om ledelse end klassiske strategiske tilgange.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen : Ingen |
Redaktører | Frode Boye Andersen |
Antal sider | 12 |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 2019 |
ISBN (Trykt) | 978-87-720-4238-1 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Deleuze
- Folkeskole
- begær
- faglig ledelse
- frihed
- styring