Teknologibaseret undervisningsdifferentiering i opgavebaseret læring

Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomMasterForskning

3 Downloads (Pure)

Abstract

Projektet er et designbaseret forskningsprojekt (Baumgartner et al 2003) som giver svar på hvilke krav, der bør der stilles til didaktisk design på ergoterapeutuddannelsen, hvorfor det vil være meningsfuldt at arbejde med undervisningsdifferentiering dér og på, hvordan man kan kombinere teknologibaseret undervisningsdifferentiering med opgavebaseret læring.
Projektet antager et socialkonstruktivistisk perspektiv (Collin 2003) og anvender Sharp, Rogers og Preeces livscyklusmodel (Sharp, Rogers & Preece, 2007) som overordnet metodisk ramme.
Projektet viser udviklingen af et didaktisk design, hvor videostreamede forelæsninger i sygdomslære kobles til ergoterapi i et opgavebaseret læringsforløb og der gives anbefalinger til udvikling af lignende designs.
OriginalsprogDansk
StatusUdgivet - 2 jan. 2011

Emneord

  • blended learning

Citationsformater