Abstract
På baggrund af artiklerne i antologien kommer den afsluttende artikel med bud på, hvilke kompetencer, der fordres af professionelle, når teknologier inddrages i opgaveløsning af velfærdsopgaver.
Der indledes med en kort beskrivelse af den samfundsmæssige kontekst for løsning af vefærdsopgaver, og hvordan teknologier understøtter en bevæglese fra, at velfærdspgaver løses for borgere hen mod, at løsningerne skabes sammenmed borgerne. Teknologier giver mulighed for at skabe bevægelse.
Dernæst præsenteres fire områder, hvor viden, færdigheder og kompetencer skal være til stede for at profesionnel konpetent kan anvende teknologier i opgaveløsningen til gavn for alle involverede og arbejdsmiljøet.
Artiklen afsluttes med anbefalinger i de områder der indgår i opgaveløsningerne og hernunder også uddannelsesinstitututioner, der uddanner til områderne.
Der indledes med en kort beskrivelse af den samfundsmæssige kontekst for løsning af vefærdsopgaver, og hvordan teknologier understøtter en bevæglese fra, at velfærdspgaver løses for borgere hen mod, at løsningerne skabes sammenmed borgerne. Teknologier giver mulighed for at skabe bevægelse.
Dernæst præsenteres fire områder, hvor viden, færdigheder og kompetencer skal være til stede for at profesionnel konpetent kan anvende teknologier i opgaveløsningen til gavn for alle involverede og arbejdsmiljøet.
Artiklen afsluttes med anbefalinger i de områder der indgår i opgaveløsningerne og hernunder også uddannelsesinstitututioner, der uddanner til områderne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Teknologi, mennesker, faglighed : - muligheder og udfordringer i løsning af velfærdsopgaver |
Antal sider | 10 |
Forlag | VIA Systime |
Publikationsdato | 3 sep. 2012 |
Sider | 264-274 |
ISBN (Trykt) | 978-87-927-1128-1 |
Status | Udgivet - 3 sep. 2012 |