Teknologiforståelse i danske skoler: Hvor kommer det fra, og hvad er det?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Teknologiforståelse er en helt ny faglighed, som netop nu er på vej ud på 46 danske skoler i et treårigt forsøg. Den nye faglighed er dels beskrevet som en del af eksisterende fag og dels som et selvstændigt fag fra 1. til og med 9. klasse. Hvis undervisningsministeriet ender med at indføre teknologiforståelse som selvstændigt fag, vil det være første gang, siden natur/teknik blev indført i 1992, at et nyt fag introduceres i folkeskolen.
I denne artikel vil jeg dels beskrive nogle af de behov, som jeg mener, den nye faglighed skal forsøge at imødekomme, og dels hvordan denne nye faglighed imødekommer behovene.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind21. årgang
Udgave nummer1
Sider (fra-til)6-13
Antal sider7
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - mar. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater