Teknologiforståelse i et scenariedidaktisk perspektiv: indskoling, mellemtrin og udskoling

Morten Raahauge Philipps, Simon skov Fougt

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogUndervisning

Abstract

Bogen indledes med en case (del 1), der eksemplificerer, hvordan underviseren når omkring fagets kompetenceområder.
Forfatterne spiller bold op ad denne case for at anskueliggøre fagfeltets teorigrundlag (del 2) og den fagdidaktik, som bogen udfolder (del 3).

Teknologiforståelse rummer også eksempler på, hvordan undervisning på alle klassetrin kan tage sig ud, når den skal
reflektere fagets teori og didaktik (del 4). Del 5 indeholder bl.a. en begrebsliste til arbejdet med bogen og fagfeltet.

Teknologiforståelse er skrevet til læreruddannelsens undervisning i teknologiforståelse og til lærere, der underviser i grundskolefaget.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave1. udgave
Antal sider361
ISBN (Trykt)978-87-412-8042-4
StatusUdgivet - 1 sep. 2020

Emneord

  • folkeskolen

Citationsformater