Abstract
Artiklen bygger på et interviewstudie med faglige udviklere i afprøvningsforsøget i teknologiforståelse i folkeskolen (UVM, 2018-2021). Målet med studiet er at afdække udviklernes erfaringer med transformation af teknologiforståelse til prototyper (undervisningsforløb) i eksisterende skolefag. Artiklen peger på baggrund af udviklernes fortolkninger på fire potentielle barrierer for et reelt fagmøde og dermed for integration af teknologiforståelse i eksisterende fag: Manglende samtænkning af begreber og fagsprog, divergerende definitioner af
teknologi, manglende overlap og relevans i tildelingen af delelementer
af fagligheden og manglende plads til faglig udvikling.
teknologi, manglende overlap og relevans i tildelingen af delelementer
af fagligheden og manglende plads til faglig udvikling.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi |
Vol/bind | 10 |
Udgave nummer | 10 |
Sider (fra-til) | 191-217 |
Antal sider | 28 |
ISSN | 2445-6810 |
DOI | |
Status | Udgivet - dec. 2021 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Læring, pædagogik og undervisning