Abstract

Artiklen bygger på et interviewstudie med faglige udviklere i afprøvningsforsøget i teknologiforståelse i folkeskolen (UVM, 2018-2021). Målet med studiet er at afdække udviklernes erfaringer med transformation af teknologiforståelse til prototyper (undervisningsforløb) i eksisterende skolefag. Artiklen peger på baggrund af udviklernes fortolkninger på fire potentielle barrierer for et reelt fagmøde og dermed for integration af teknologiforståelse i eksisterende fag: Manglende samtænkning af begreber og fagsprog, divergerende definitioner af
teknologi, manglende overlap og relevans i tildelingen af delelementer
af fagligheden og manglende plads til faglig udvikling.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
Vol/bind10
Udgave nummer10
Sider (fra-til)191-217
Antal sider28
ISSN2445-6810
DOI
StatusUdgivet - dec. 2021

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater