Teknologiforståelse og børnelitteratur i dansk

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Abstract

Hvad sker der, når studerende kombinerer kodning med novelleanalyse? Denne artikel beskriver et gennemført LULAB-projekt, hvor teknologiforståelse afprøves og undersøges som en integreret faglighed i dansk i lærerudddannelsen. Der mangler forskning i den nye faglighed i teknologiforståelse i relation til fag. Projektets bidrag er ny viden om fagdidaktik i dansk.
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen
RedaktørerSimon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Antal sider7
ForlagVIA University College
Publikationsdatodec. 2023
Sider38-44
ISBN (Trykt)978-87-7298-978-5
StatusUdgivet - dec. 2023

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • danskfagets didaktik
  • fagdidaktik
  • teknologiforståelse

Citationsformater