Teknologiforståelse - skolerne er nøglen til den nye faglighed 

Niels Henrik Helms

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    En ny faglighed er under udvikling i folkeskolen. Den handler om teknologiforståelse, hvordan vi skal forstå, indgå i og være medskabere af den digitale fremtid, som vi allerede er en del af. En ekspertgruppe har
    beskrevet kernefagligheden, og der er udviklet målbeskrivelser (fælles mål) og læseplaner.
    Nu skal fagligheden så bare få liv i folkeskolen. Det sker gennem et stort forsøgsprogram, hvor fagligheden både udfoldes i de eksisterende fag og som selvstændigt fag
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLiv I Skolen
    Vol/bind21
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)64-69
    Antal sider5
    ISSN1398-2613
    StatusUdgivet - 2019

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner

    Citationsformater