Teknologiforståelse som fag i indskolingen: en pædagogisk didaktisk udfordring

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

At arbejde med teknologiforståelse som fag i indskolingen er et ambitiøst projekt, som udfordrer vores pædagogiske og didaktiske forståelser. I forsøgsprojektet for indskolingen skal eleverne arbejde med alle fagets fire kompetenceområder: Digital myndiggørelse, herunder kritisk undersøgelser og forståelse. Digital design, Computationel tankegang og Teknologisk handleevne. Fokus er her både på at forstå, men også at kunne agere og ændre i egen digitale virkelighed.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan
Vol/bind117
Sider (fra-til)93-104
Antal sider12
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 1 sep. 2020

Emneord

  • Børn og unge
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Skoler, fag og institutioner
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater