Abstract
Call’et til dette temanummer blev slået op i oktober 2022, og kom ud på et tidspunkt, hvor der var akti-vitet inden for felteti stort set alle dele af uddannelsessystemet i Danmark. Det store forsøgsprojekt i grundskolen var afsluttet, ogen række projekter med fokus på kompetenceudvikling af undervisere, fagudvikling, mv., nærmede sig sin afslutning. Det var vores vurdering, atinteressen for og arbejdet inden for teknologiforståelsesfeltet havde nået et punkt, hvor fagligheden begyndte at stå frem og havde nået en vis udbredelse, og at opmærksomheden måske var flyttet til andre spørgsmål end hvad er teknologiforståelse? Vi inviterede derfor specifikt artikler, der undersøger,hvordan der arbejdes med teknologiforståelse på institutions-eller organisationsniveau, samt systematisk opsamlede erfaringer med kapacitetsopbygning og bidrag,der specifikt belyser samspillet mellem fagudvikling og kapacitetsopbygning
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læring og Medier |
Vol/bind | 16 |
Udgave nummer | 28 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 1903-248X |
DOI | |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- pædagogik og undervisning
- teknologiforståelse
- uddannelse og profession