Telekollaboration som redskab til fremme af interkulturel kompetence

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

22 Downloads (Pure)

Abstract

Formålet med vores LULAB-projekt var at styrke lærerstuderendes indsigt i og erfaring med telekollaborationsprojekter. Gennem virtuel udveksling med israelske lærerstuderende blev der i mødet med ‘den anden’ udviklet interkulturel kompetence og konkrete undervisningsforløb. Intentionen var at fremme lærerstuderendes interkulturelle læring og skabe øvebaner for fremtidige kollaborationsprojekter med elever i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen
RedaktørerSimon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Antal sider8
UdgivelsesstedAarhus
ForlagVIA University College
Publikationsdato2023
Sider52-59
ISBN (Trykt)9788772989785
StatusUdgivet - 2023
NavnLULAB
Vol/bind3

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • fremmedsprog
  • fremmedsprogsdidaktik
  • interkulturel kompetence
  • telekollaboration
  • virtuel udveksling

Citationsformater