Abstract
Formål og ambitioner: Formålet med Telesundhedsfællesskabet har været udvikling af et didaktisk fællesskab på tværs af sunduddannelserne i UCSJ, hvor vi sætter fokus på uddannelsesudvikling, -innovation, og -forskning gennem samarbejde på tværs og på langs. Møderne i telesundhedsfællesskabet har været centreret om didaktisk udvikling af forbindelser mellem uddannelsesaktiviteter i UCSJ og udbredelsen af telesundhed som centralt område i Danmark og internationalt.Telesundhedsfællesskabet er et fælles initiativ, initieret af de interesserede VIOL deltagere, der deltog på et indledende face-to-face møde den 27. maj 2013. Initiativet knytter an til et forskningsspor indenfor VIOL projektet, der har fokus på telesundhed. Telesundhedsfællesskabets møder afholdes via 2 halvårlige fuldt åbne møder. Møderne rummer bl.a. mindre oplæg, erfaringsudvekslings-, sparrings- og konceptualiseringsmuligheder, teoretisk inspiration og diskussion.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Technological literacy : som udfordring for professioner og uddannelse |
Redaktører | Kathrine Krageskov Eriksen |
Antal sider | 5 |
Udgivelsessted | University College Sjælland |
Forlag | UCSJ Forlag |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 60-64 |
ISBN (Trykt) | 978-87-9271-730-6 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-9271-731-3 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- velfærdsteknologi
- Professionsuddannelse
- Telesundhed
- digitalisering
- professionsarbejde
- technucation
- teknologi uddannelse
- teknologiforståelse
- telesundhedsdidaktik