Telesundhed

Mikala Hansbøl

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

    Abstract

    Formål og ambitioner: Formålet med Telesundhedsfællesskabet har været udvikling af et didaktisk fællesskab på tværs af sunduddannelserne i UCSJ, hvor vi sætter fokus på uddannelsesudvikling, -innovation, og -forskning gennem samarbejde på tværs og på langs. Møderne i telesundhedsfællesskabet har været centreret om didaktisk udvikling af forbindelser mellem uddannelsesaktiviteter i UCSJ og udbredelsen af telesundhed som centralt område i Danmark og internationalt.Telesundhedsfællesskabet er et fælles initiativ, initieret af de interesserede VIOL deltagere, der deltog på et indledende face-to-face møde den 27. maj 2013. Initiativet knytter an til et forskningsspor indenfor VIOL projektet, der har fokus på telesundhed. Telesundhedsfællesskabets møder afholdes via 2 halvårlige fuldt åbne møder. Møderne rummer bl.a. mindre oplæg, erfaringsudvekslings-, sparrings- og konceptualiseringsmuligheder, teoretisk inspiration og diskussion.
    OriginalsprogDansk
    TitelTechnological literacy : som udfordring for professioner og uddannelse
    RedaktørerKathrine Krageskov Eriksen
    Antal sider5
    UdgivelsesstedUniversity College Sjælland
    ForlagUCSJ Forlag
    Publikationsdato2015
    Sider60-64
    ISBN (Trykt)978-87-9271-730-6
    ISBN (Elektronisk)978-87-9271-731-3
    StatusUdgivet - 2015

    Emneord

    • velfærdsteknologi
    • Professionsuddannelse
    • Telesundhed
    • digitalisering
    • professionsarbejde
    • technucation
    • teknologi uddannelse
    • teknologiforståelse
    • telesundhedsdidaktik

    Citationsformater