Teoretisk udvikling af ’Inkluderende Læsepædagogik’ ‐ Fra vision til strategi. Masterafhandling

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskning

Abstract

Hensigten med projektet er at udvikle en inkluderende læsepædagogik. Der tages afsæt i videnskabsteoretiske paradigmer, som diskuteres i forhold til viden- og læringssyn. Desuden undersøges det, hvordan et videnskabsteoretisk paradigme påvirker pædagogisk praksis og der gives eksempler på, hvordan et antropologisk paradigme kan befordre implementering af en inkluderende læsepædagogik.

OriginalsprogDansk
ForlagDanmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
Antal sider114
ISBN (Elektronisk)978‐87‐7430‐188‐2
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • læreprocesser
  • antropologisk paradigme
  • inkluderende pædagogik
  • læsekonsulent
  • læsepædagogik
  • organisationskultur
  • videnformer
  • videnproduktion
  • videnskabsteori

Citationsformater