Abstract
Få udfordringer i læreruddannelsen har været berørt mere end forholdet mellem teori og praksis. Som en professionsuddannelse er det et vilkår, at man skal orientere sig mod den fremtidige praksis og sørge for at levere nye professionsudøvere, som kan agere i og samtidig udvikle den praksis, de skal ud i. Handlings- og udviklingskompetence skal opøves i et samspil mellem praksiserfaringer og ved inddragelse af nyeste forskning og teori.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Universitetsskolen : mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling |
Redaktører | Alexander von Oettingen, Keld Thorgård |
Antal sider | 12 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 67-78 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-759-8 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Undersøgelsesdesign, teori og metode