The full circle of powerpoint: Investigating the use of digital technology in University College teaching : and Deleuze inspired suggestions for development. Ph.d.-Thesis

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskningpeer review

133 Downloads (Pure)

Abstract

Denne afhandling undersøger brugen af digitale teknologier i professionshøjskole undervisning med særligt fokus på brugen af digitale teknologier i lektioner på Læreruddannelsen UCN. Undersøgelsen af brugen af digitale teknologier i lektioner tjener som afsæt for en serie af artikler, hvoraf fire er valgte til at understøtte afhandlingens forskningsspørgsmål. Til sidst samles undersøgelsens og artiklernes konklusioner i et forsøg på at lave en ramme til diskussion af udvikling af brugen af digitale teknologier i undervisningen i professionsuddannelserne.
Afhandlingens sigte er at uddybe nedenstående forskningsspørgsmål:
Hvordan kan undervisere designe 'fortættede' lektioner, der fokuserer på dialog faciliteret af deigitale teknologier?
Dertil lægges to understøttende interesseområder:
Hvordan bruges digital teknologi i en lektion på UCN?
Hvordan kan bruges af digital teknologi facilitere dialog?
Afhnadlingen præsenteres i tre dele.
OriginalsprogEngelsk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Antal sider189
ISBN (Elektronisk)978-87-7112-793-5
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • undervisningsteknologi

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'The full circle of powerpoint: Investigating the use of digital technology in University College teaching : and Deleuze inspired suggestions for development. Ph.d.-Thesis'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater