Projekter pr. år
Abstract
Denne afhandling undersøger brugen af digitale teknologier i professionshøjskole undervisning med særligt fokus på brugen af digitale teknologier i lektioner på Læreruddannelsen UCN. Undersøgelsen af brugen af digitale teknologier i lektioner tjener som afsæt for en serie af artikler, hvoraf fire er valgte til at understøtte afhandlingens forskningsspørgsmål. Til sidst samles undersøgelsens og artiklernes konklusioner i et forsøg på at lave en ramme til diskussion af udvikling af brugen af digitale teknologier i undervisningen i professionsuddannelserne.
Afhandlingens sigte er at uddybe nedenstående forskningsspørgsmål:
Hvordan kan undervisere designe 'fortættede' lektioner, der fokuserer på dialog faciliteret af deigitale teknologier?
Dertil lægges to understøttende interesseområder:
Hvordan bruges digital teknologi i en lektion på UCN?
Hvordan kan bruges af digital teknologi facilitere dialog?
Afhnadlingen præsenteres i tre dele.
Afhandlingens sigte er at uddybe nedenstående forskningsspørgsmål:
Hvordan kan undervisere designe 'fortættede' lektioner, der fokuserer på dialog faciliteret af deigitale teknologier?
Dertil lægges to understøttende interesseområder:
Hvordan bruges digital teknologi i en lektion på UCN?
Hvordan kan bruges af digital teknologi facilitere dialog?
Afhnadlingen præsenteres i tre dele.
Originalsprog | Engelsk |
---|
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
---|---|
Antal sider | 189 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7112-793-5 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- undervisningsteknologi
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'The full circle of powerpoint: Investigating the use of digital technology in University College teaching : and Deleuze inspired suggestions for development. Ph.d.-Thesis'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Projekter
- 1 Afsluttet
-
PowerPoint slutter cirklen, en undersøgelse af brugen af digital teknologi i University College undervisning – og Deleuze inspirerede forslag til udvikling: ph.d. projekt
Kjærgaard, T. (Projektdeltager) & Sorensen, E. K. (Projektdeltager)
02/09/13 → 31/08/16
Projekter: Projekt › Forskning