Abstract
Denne afhandling undersøger brugen af digitale teknologier i professionshøjskole undervisning med særligt fokus på brugen af digitale teknologier i lektioner på Læreruddannelsen UCN. Undersøgelsen af brugen af digitale teknologier i lektioner tjener som afsæt for en serie af artikler, hvoraf fire er valgte til at understøtte afhandlingens forskningsspørgsmål. Til sidst samles undersøgelsens og artiklernes konklusioner i et forsøg på at lave en ramme til diskussion af udvikling af brugen af digitale teknologier i undervisningen i professionsuddannelserne.
Afhandlingens sigte er at uddybe nedenstående forskningsspørgsmål:
Hvordan kan undervisere designe 'fortættede' lektioner, der fokuserer på dialog faciliteret af deigitale teknologier?
Dertil lægges to understøttende interesseområder:
Hvordan bruges digital teknologi i en lektion på UCN?
Hvordan kan bruges af digital teknologi facilitere dialog?
Afhnadlingen præsenteres i tre dele.
Afhandlingens sigte er at uddybe nedenstående forskningsspørgsmål:
Hvordan kan undervisere designe 'fortættede' lektioner, der fokuserer på dialog faciliteret af deigitale teknologier?
Dertil lægges to understøttende interesseområder:
Hvordan bruges digital teknologi i en lektion på UCN?
Hvordan kan bruges af digital teknologi facilitere dialog?
Afhnadlingen præsenteres i tre dele.
Originalsprog | Engelsk |
---|
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
---|---|
Antal sider | 189 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7112-793-5 |
Status | Udgivet - 2016 |
Navn | PhD Series: Faculty of Humanities, Aalborg University |
---|
Emneord
- undervisningsteknologi