The implications of a "decontextualised" and a "contextualised" view of learning how to practice nursing.

Birte Glinsvad

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskning

Abstract

Eksempel på hvordan to forskellige forståelser af læring, - læring som betinget af undervisning og læring som værende en del af et praksisfællesskab, - sætter sig igennem hos henholdsvis Bjerknes m.fl. (1988) i deres anbefalinger for tilrettelæggelse af praktikuddannelse for sygeplejestuderende, og i Heggens (1995) analyse af praktikuddannelsen i den periode, hvor sygeplejeeleven gik fra at være elev til at være sygeplejestuderende.
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato2000
StatusUdgivet - 2000
BegivenhedFenomenologi, hermeneutikk og fenomenologi-hermeneutikk - Globen, Stockholm, Sverige
Varighed: 9 mar. 200011 mar. 2000

Konference

KonferenceFenomenologi, hermeneutikk og fenomenologi-hermeneutikk
LokationGloben
LandSverige
ByStockholm
Periode09/03/0011/03/00

Emneord

  • læring
  • sygeplejerskeuddannelsen

Citationsformater