Tid og kronologi: Hvordan arbejder man med tid, kronologi og perioder i folkeskolens historieundervisning?

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning

Abstract

Hæftet handler om tid, kronologi og perioder og er målrettet lærerstuderende i undervisningsfaget historie, historielærere i folkeskolen og andre med interesse for historiedidaktik.
Formålet med hæftet er, at læseren reflekterer dybere over de tre nævnte begreber både i en historiefaglig og en historiedidaktisk sammenhæng. Hæftet indeholder både teoretiske overvejelser og eksempler på øvelser om tid, kronologi og perioder, som kan prøves af på læreruddannelsen og i praksis i skolen.
OriginalsprogDansk
ForlagForlaget Columbus
Vol/bind1
Udgave1
Antal sider56
ISBN (Trykt)978-87-7970-500-5
StatusUdgivet - 10 apr. 2019

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater