Abstract
Denne artikel fokuserer på unge 8.-klasseelevers forestillinger om det normale ungdomsliv. For hvordan navigerer man som ung gennem hverdagen med alt det ind imellem, der lige skal tages stilling til – skolen, lektierne, fritidsaktiviteterne, vennerne
– og ikke mindst fremtiden?
Forelægget for denne artikel er forskningsprojektet:
”Forestillinger om ungdom og normalitet i provinsen – Om konstruktioner af sted og aktivitet i spændingen imellem unges hverdagslivsperspektiver og strukturelle krav”. Med afsæt i unge fra tre 8. klasser fra en mellemstor dansk provinsby, undersøger
vi, hvordan unge her oplever, definerer og konstruerer ungdom, normalitet og tilhør i deres daglige fritidsliv.
– og ikke mindst fremtiden?
Forelægget for denne artikel er forskningsprojektet:
”Forestillinger om ungdom og normalitet i provinsen – Om konstruktioner af sted og aktivitet i spændingen imellem unges hverdagslivsperspektiver og strukturelle krav”. Med afsæt i unge fra tre 8. klasser fra en mellemstor dansk provinsby, undersøger
vi, hvordan unge her oplever, definerer og konstruerer ungdom, normalitet og tilhør i deres daglige fritidsliv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 11 |
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | Årgang 80 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 84-92 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 7 jun. 2019 |
Emneord
- Børn og unge
- folkeskole
- folkeskolerefomen 2014
- fritidsliv
- uddannelsesparathed
- unges egne oplevelser
- unges perspektiver
- unges stemmer