Tidlig fremmedsprogsundervisning på den Internationale Profilskole i København

Petra Daryai-Hansen, Susanne Dupont Lundh, Selma Mesic

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Artiklen præsenterer et projekt om tidligere sprogstart i fransk og tysk, der er baseret på et samarbejde mellem RUC og den Internationale Profilskole i København, Randersgades Skole. Formålet med projektet er at analysere, videreudvikle og evaluere modellen Tidlig Sprogstart. Der arbejdes med to evalueringsformer: en formativ evaluering, der inddrager nationale og internationale erfaringer med tidligere sprogundervisning og videreudvikler sprogundervisningen på baggrund af disse, og en teoribaseret effektevaluering, som undersøger udviklingen af elevernes receptive og produktive kompetencer samt elevernes holdninger til sprog og deres vurdering af undervisningen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSproglæreren
Vol/bind2
Sider (fra-til)17-18
ISSN0108-6154
StatusUdgivet - 2012
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • sprogtilegnelse

Citationsformater