Tidlig indsats i forhold til ordblindhed : perspektiver i børnestavning med oplæsningsstøtte?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Et af regeringens fire første skridt mod en styrket ordblindeindsats er at opspore og sætte tidligt ind i forhold til ordblindhed. Artiklen viser, hvordan væsentlige resultater fra en undersøgelse af børnestavning med oplæsningsstøtte skaber grundlag for en ny undersøgelse af brugen af oplæsningsstøtte til elever i risiko for ordblindhed.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer10
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind22
Udgave nummer3
Sider (fra-til)108-116
Antal sider9
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • børnehaveklasse
  • børnestavning
  • læseudvikling
  • læsevanskeligheder
  • skriftsprogstilegnelse
  • staveudvikling
  • teknologi
  • undervisningsteknologi
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • effektundersøgelse

Citationsformater