Abstract
Denne artikel handler om at lede et regionalt delprojekt under Tidlig Kulturstart. Forfatterne ser bort fra de konkrete møder mellem børn i dagtilbud, pædagogisk personale og kunst og kulturformidlere. Omdrejningspunktet er, hvad der står tilbage, når 17 dagtilbud i de fire Sønderjyske kommuner skal evaluere projekt Impuls og fordybelse, der blev til med midler fra Tidlig kulturstart-puljen. Ved at stille skarpt på nogle af de særlig virkningsfulde greb i håndtering af projektet – set fra styregruppen – gør forfatterne status over den organisatoriske ramme der bandt projekterne sammen i Haderslev, Sønderborg, Tønder og Aabenraa kommune. Der peges navnlig på hvordan vejledning, videndeling og gensidig sparring har været tilrettelagt og realiseret til gavn for de enkelte projekter og som rygstød til at forankre erfaringer i en ny praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur |
Vol/bind | 38 |
Udgave nummer | 65 |
Sider (fra-til) | 111-120 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0907-6581 |
Status | Udgivet - 22 nov. 2022 |
Emneord
- Børn og unge
- Æstetik, design og medier