Abstract
”Tidlig skrift i Æblehaven” er lavet på baggrund af et projekt der har haft som mål at udvikle en skriftsprogspædagogik der kan integreres i eksisterende dansk pædagogisk praksis. Denne skriftsprogs-pædagogik skal tage afsæt i børnenes hverdag, interesser og læringsmåder samt implementere relevant teoretisk viden og forskning. Projektet har fokus på meningsfuldt skriftsprogsarbejde for de 0-6 årige og på hvordan det kan forebygges at en stor gruppe børn senere i livet får vanskeligheder med tilegnelsen af skriftsprog.
I hæftet og i den tilhørende digitale udgivelse præsenteres projektet rigt suppleret af billed– og videomateriale der viser eksempler på hvordan man kan arbejde med skriftsprog integreret i den pædagogiske hverdag i vuggestue og børnehave.
I hæftet og i den tilhørende digitale udgivelse præsenteres projektet rigt suppleret af billed– og videomateriale der viser eksempler på hvordan man kan arbejde med skriftsprog integreret i den pædagogiske hverdag i vuggestue og børnehave.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Bording |
---|---|
Forlag | Videncenter for sprog, læsning og læring, VIA University College |
Antal sider | 83 |
ISBN (Trykt) | 978-87-996589-0-9 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-996589-1-6 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- sprogudvikling