Projekter pr. år
Abstract
”Tidlig skrift i Æblehaven” er lavet på baggrund af et projekt der har haft som mål at udvikle en skriftsprogspædagogik der kan integreres i eksisterende dansk pædagogisk praksis. Denne skriftsprogs-pædagogik skal tage afsæt i børnenes hverdag, interesser og læringsmåder samt implementere relevant teoretisk viden og forskning. Projektet har fokus på meningsfuldt skriftsprogsarbejde for de 0-6 årige og på hvordan det kan forebygges at en stor gruppe børn senere i livet får vanskeligheder med tilegnelsen af skriftsprog.
I hæftet og i den tilhørende digitale udgivelse præsenteres projektet rigt suppleret af billed– og videomateriale der viser eksempler på hvordan man kan arbejde med skriftsprog integreret i den pædagogiske hverdag i vuggestue og børnehave.
I hæftet og i den tilhørende digitale udgivelse præsenteres projektet rigt suppleret af billed– og videomateriale der viser eksempler på hvordan man kan arbejde med skriftsprog integreret i den pædagogiske hverdag i vuggestue og børnehave.
| Originalsprog | Dansk |
|---|
| Udgivelsessted | Bording |
|---|---|
| Forlag | Videncenter for sprog, læsning og læring, VIA University College |
| Antal sider | 83 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-996589-0-9 |
| ISBN (Elektronisk) | 978-87-996589-1-6 |
| Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- sprogudvikling
- tidlig skriftsprogstilegnelse, emergent literacy, sprogmiljø, literacy
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Tidlig skrift i Æblehaven
Wiwe, A. (Projektleder) & Daugaard, L. M. (Projektleder)
01/03/12 → 01/03/13
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Sprogmiljøer i daginstitution og skole: Tidlig skrift i daginstitutioner
Wiwe, A. (Projektdeltager) & Kristensen, I. S. (Projektdeltager)
01/02/12 → 31/12/13
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation