TY - BOOK
T1 - Tidlig sprogstart i skolen
AU - Gregersen, Annette Søndergaard
AU - Daryai-Hansen, Petra
AU - Jacobsen, Susanne Karen
AU - Pedersen, Jette von Holst
PY - 2016/12/15
Y1 - 2016/12/15
N2 - Når folkeskoleelever skal lære sprog i en skolekontekst, bringer de en sproglig og kulturel bagage med sig ind i skolens læringsrum. Det giver sproglærere en solid platform at stå på, når de skal stilladsere elevernes læring, men det er også en udfordring. For hvordan kan man organisere og strukturere en sprog- og kulturundervisning, der på en og samme tid inddrager elevernes forskellige viden og interesser, og samtidig sætte præcise læringsmål, der sigter mod elevernes fælles og individuelle læring?
AB - Når folkeskoleelever skal lære sprog i en skolekontekst, bringer de en sproglig og kulturel bagage med sig ind i skolens læringsrum. Det giver sproglærere en solid platform at stå på, når de skal stilladsere elevernes læring, men det er også en udfordring. For hvordan kan man organisere og strukturere en sprog- og kulturundervisning, der på en og samme tid inddrager elevernes forskellige viden og interesser, og samtidig sætte præcise læringsmål, der sigter mod elevernes fælles og individuelle læring?
KW - Skoler, fag og institutioner
M3 - Bog
SN - 978-87-593-2622-0
BT - Tidlig sprogstart i skolen
PB - Samfundslitteratur
CY - København
ER -