Timen begynder med lektierne: Masterspeciale udforsker mulighederne for at arbejde didaktisk med lektieanvisninger

Stinna Straagaard (Andet), Kristine Lund Andersen (Andet), Annette Haugaard

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Ariklen er et interview, hvori vi taler om og argumenterer for, at mødet med elever begynder, inden underviseren træder ind i klasselokalet, eftersom der ofte ligger en elektronisk kommunikation forud for undervisningen - nemlig en lektieanvisning. Det særlige herved er da, at det alligevel er de færreste, der overvejer, hvordan de iscenesætter deres fag, dem selv og forholdet til eleverne gennem deres beskeder i det ofte anvendte lektie-besked-system Lectio i gymnasieskolen. I interviewet taler vi da om de muligheder, vi har opdaget, der er for at arbejde mere bevidst og didaktisk med at formulere lektieanvisninger.
OriginalsprogDansk
TidsskriftGymnasieforskning : kan bruges i praksis
Udgave nummer26
Sider (fra-til)28-31
Antal sider4
ISSN2246-0837
StatusUdgivet - 1 sep. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • lektieanvisninger
  • lektier

Citationsformater