Abstract
Ariklen er et interview, hvori vi taler om og argumenterer for, at mødet med elever begynder, inden underviseren træder ind i klasselokalet, eftersom der ofte ligger en elektronisk kommunikation forud for undervisningen - nemlig en lektieanvisning. Det særlige herved er da, at det alligevel er de færreste, der overvejer, hvordan de iscenesætter deres fag, dem selv og forholdet til eleverne gennem deres beskeder i det ofte anvendte lektie-besked-system Lectio i gymnasieskolen. I interviewet taler vi da om de muligheder, vi har opdaget, der er for at arbejde mere bevidst og didaktisk med at formulere lektieanvisninger.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Gymnasieforskning : kan bruges i praksis |
Udgave nummer | 26 |
Sider (fra-til) | 28-31 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 2246-0837 |
Status | Udgivet - 1 sep. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- lektieanvisninger
- lektier