Abstract
Artiklen diskuterer to aktuelle tilgange til undervisning, der knytter sig til henholdsvis en kontinental, indholdsorienteret didaktik og en angelsaksisk læringsmålsdidaktik. Der argumenteres for, at de to tilgange sigter mod henholdsvis at lære eleverne noget ubestemt om noget bestemt, og noget bestemt om noget ubestemt. Artiklen præsenterer som alternativ til de to præsenterede tilgange, med afsæt i bl.a. Graham Harman’s og Levi Bryant’s objektorienterede filosofi, en tings-orienteret tilgang til undervisning, der sigter mod at lære eleverne noget ubestemt om noget ubestemt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Paedagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 81-90 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - 4 sep. 2018 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Læring, pædagogik og undervisning