Abstract

Denne artikler er baseret på en fælles forskningsprocess som kombinerer 3 case studier fra 3 forskellige områder: 1) sundhed 2)management/ledelse 3) og videregående uddannelse. Casene præsenterer forskellige måder hvorpå lærere stilladseres i integrationen af teknologi i deres undervisningspraksis vha. afprøvning af læringsdesign processer. Faktorerne der påvirker kreativitet og stilladsering, undersøges i denne artikel fx. er der mulighed for udvikling, for afprøvning og evaluering af digitale didaktiske designs? Det er interessant at undersøge når man afprøver læringsdesigns hvorvidt dette påvirker lærerens tænkning når de redesigner deres undervisningspraksis i en digital kontekst. Pba. de 3 cases beskriver artiklen hvordan udviklere stilladseres af læringsdesigns i deres udvikling af læringsmaterialer. Disse læringsmaterialer undersøges i et holistisk læringsdesign som testes i praksis. Den empiriske data indeholder interviews og observationer. Fokus i artiklen er på lærerens læring indenfor design processen og de faktorer som er vigtigst i stilladsering af designprocessen.
OriginalsprogEngelsk
TitelThe 10th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2019 : Proceedings Volume II
RedaktørerNagib Callaos, Hsing-Wei Chu, Jeremy Horne, Suzanne K. Lunsford, Belkis Sánchez, Michael Savoie
Vol/bind1
UdgivelsesstedWinter Garden, Florida
ForlagInternational Institute of Informatics and Systemics
Publikationsdatomar. 2019
Udgave1
Sider132-137
ISBN (Trykt)978-1-941763-97-1
StatusUdgivet - mar. 2019
BegivenhedThe 10th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: Special track on Interdisciplinary Research, Education, and Communication: IDREC 2019 - Orlando, Florida, USA
Varighed: 12 mar. 201915 mar. 2019
Konferencens nummer: 10
http://www.iiis-spring19.org/imcic/website/about.asp?vc=26

Konference

KonferenceThe 10th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics
Nummer10
LokationOrlando
Land/OmrådeUSA
ByFlorida
Periode12/03/1915/03/19
Internetadresse

Emneord

  • virtuel læring

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'To learn through learning design - new ways of learning playing with learning design: - new ways of learning playing with learning design'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater